حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

کوچک اما کارآمد دوربین عکاسی Sony Cyber-Shot DSC-W290

در این پست از سایت عکاسی باز هم یکی دیگر از محصولات سونی را جهت نقد و بررسی آماده کرده ایم.دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 ، نیز از برترین دوربین های دیجیتال موجود می باشد که به درد همه ی کاربران عکاسی می خورد. پردازنده ی نوع BIONZ به کار رفته در این دوربین 12.1 مگاپیکسلی، تضمین کننده ی نویز پایین، تصویر شفاف و اجرای مناسب عکس برداری است. دامنه ی ایزوی بالا (3200) و لرزش گیر تصویر اپتیکال از نوع SteadyShot، لرزش دست شما را جبران نموده و قابلیت های تشخیص لبخند و چهره هم عکس شما را زیباتر جلوه می کنند.دوربین سونی سایبرشات، مدل DSC-W230 و DSC-W290 از جهت ویژگی ها، بسیار شبیه به هم هستند، فقط حافظه ی داخلی، سرعت عکس برداری پی در پی، زوم اپتیکال، وزن، ابعاد و سرعت شاتر آنها، کمی با هم تفاوت دارد. حافظه ی داخلی DSC-W230، بیشتر و وزن آن، کم تراست و ابعاد ظریف تری دارد. با دوربین فشرده ای که سونی با نام DSC-W290 ، به بازار کالاهای دیجیتال معرفی کرده است، نیازی به عکاس حرفه ای نداریم!!! این دوربین مجهز به حسگری با رزولوشن 12.1 مگاپیکسل، لرزش گیر تصویر اپتیکال،زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال 8 برابر است. از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این دوربین عکاسی زیبا، می توانیم به Smart Auto، تشخیص لبخند، رفع قرمزی چشم و ضبط ویدیویی HD اشاره کرنیم.

دوربین سونی سایبرشات، مدل DSC-W290 ، نیز از برترین دوربین های دیجیتال موجود محسوب میشود و برای بسیاری از عکاسان مناسب است . پردازنده ی نوع BIONZ به کار رفته در این دوربین 12.1 مگاپیکسلی، تضمین کننده ی نویز پایین، تصویر شفاف و اجرای مناسب عکس برداری است. دامنه ی ایزوی بالا (3200) و لرزش گیر تصویر اپتیکال از نوع SteadyShot، لرزش دست شما را جبران نموده و قابلیت های تشخیص لبخند و چهره هم عکس شما را زیباتر جلوه می کنند.DSC-W290 (که برادر دوقلوی DSC-W230 محسوب می شود) یکی از دوربین های نسل جدید سری W است که به آخرین مجموعه از قابلیت های Intelligent Auto مجهز شده و با رنج زومی معادل 140-28 میلی متر اندکی از برادرش در این زمینه جلو افتاده.

دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 مجهز به ویژگی های بی شماری است که صحنه ی عکس برداری را با جزییات کامل مانند نور، فاصله، رنگ زمینه و سایر چیزهایی که برای یک عکس مناسب، نیاز است، روی صفحه نمایش 3 اینچی نمایش می دهد و ضمناً همه ی این ویژگی ها از طریق دستی هم قابل کنترل هستند. ضمنا از ویژگی های دیگر دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290  ، این می باشد که حالت geo tagging دارد، به این معنی که مکان جغرافیایی عکس را در اطلاعات مربوط به آن، ذخیره می کند و شما هرگز رد عکس خود را گم نخواهید کرد.
گفتنیست دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 ، توانایی فیلم برداری HD با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد و مجهز به اتصالات HDMI نیز می باشد.
دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290، توانایی پخش فیلم، با این فرمت ها :MP4 و MPEG4 را داراست.
باید توضیح دهیم دکمه ی iA که به تازگی در قسمت بالایی دوربین عکاسی های جدید اضافه شده است، هنگام روشن شدن، به طور خودکار، تنظیمات را انجام می دهد و شما می توانید بدون نگرانی از تنظیمات مناسب دوربین در صورت تغییر شرایط، عکس خود را بگیرید. ویژگی شگفت انگیز iA مشخصه ای است که توسط آن، دوربین، چهره های ثبت شده را به خاطر می آورد! یعنی اگر چهره ی آشنایی در قاب باشد که قبلاً از آن، عکس گرفته باشد، به طور خودکار روی آن، فوکوس می کند و تصویر روشن و شفافی از آن می گیرد. با استفاده از فن آوری تشخیص چهره، دوربین سونی، مدل DSC-W290 ، قادر است چهره های خاص را تشخیص بدهد و اگر تمایل داشته باشید فقط به عکس های فرد یا افراد خاصی نگاه کنید، آنها را به صورت پشت سرهم برایتان پخش کند.
سرعت شاتر این مدل از دوربین سونی، از دو ثانیه تا یک هزار ششصدم ثانیه، قابل کنترل است.

سونی در این دوربین قابلیت پخش فرمت های JPEG,MPFbaseline , DCF, MPEG4, MP4 را قرار داده است.
برای بسیازی از علاقه مندان ضروریست که بدانند دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 دوربین عکاسی بسیار با کیفیتی می باشد که به تنظیمات دستی کامل، تعداد زیادی حالت های عکاسی از قبل تنظیم شده، حسگری با دقت 12.1مگاپیکسل و از نوع CCD، لرزش گیر تصویر اپتیکال که در نوع خود، بی نظیر است و محدوده ی ایزوی بالا مجهز می باشد.
باید اضافه کنیم  این دوربین عکاسی فوق العاده به کاربر کمک میکند تا عکس های بهتری از دوستان خودبگیرد. حتی اگر سوژه در سایه قرار گرفته باشد، دوربین، این کم نوری را جبران می کند و تصویر خوبی از آن می گیرد. رفع قرمزی چشم هم از دیگر ویژگی های این دوربین است که به صورت خودکار تشخیص داده و رفع می شود.
گزینه های بسیار زیاد و متنوع دوربین دوربین سونی، مدل DSC-W290، لذت عکس برداری را چندین برابر کرده است. به عنوان مثال، قابلیت تشخیص چهره که قرمزی چشم را به طور خودکار، رفع می کند، و ویژگی های حالت Intelligent Auto است که تعداد عکس های غیر قابل قبول و به درد نخور را کاهش می دهد. این دوربین مجهز به یک O.I.S یا لرزش گیر تصویر اپتیکال بسیار خوب و بی نظیر است.

کمپانی سونی دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290  به سیستم جدیدی مجهز کرده است که می توانید تصاویر ماندگار و زیبایی از خود و خانواده بگیرید.از دیگر وژگی های این دوربین عکاسی جذاب می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
• قابلیت تشخیص و رفع قرمزی چشم: رنگ قرمز چشم ها را در عکس، تشخیص می دهد و آن را اصلاح می کند.
• حالت لبخند: هوشمندانه، زمان لبخند سوژه را تشخیص می دهد و بدون معطلی، عکس را می گیرد.

تصاویر زیبایی که با دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290  می گیرید، در حافظه ی Duo/ Pro Duo/ Pro HG Duoذخیره می گردد تا هر وقتی که تمایل داشتید، آنها را مرور و ویرایش کنید. و البته 11 مگابایت هم حافظه ی داخلی دارراست.
با ویژگی خاص و منحصر به فرد Photo Music این گوشی، پس از اینکه کلی عکس زیبا با دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290گرفتید، می توانید بنشینید و آنها را به صورت پشت سر هم، همراه با پخش موسیقی، نگاه کنید و لذت ببرید. فقط کافی است که عکس ها و نوع موسیقی را انتخاب کنید،
این دوربین عکاسی جدید سونی، با گزینه های کاربردی و لذت بخشی که در اختیار عکاسان می گذارد، کار را برای هر عکاسی و در هر سطحی از این هنر، آسان و دلپذیر می کند. عکاس می تواند از بین چندین گزینه، گزینه ی مناسب را انتخاب و روی آن فوکوس کند.
شاید جالب باشد بدانید که حالت مرور تصاویر در دوربین سونی، سایبرشات، مدل DSC-W290، کاربردهای بسیار متنوعی دارد. شما می توانید تصاویر را به صورت پشت سر هم تماشا کنید، یا یکی یکی آنها را ببینید و هر کجا که خواستید، به عقب و جلو بروید و روی تصاویر مورد نظرتان، زوم کنید. می توانید 12 تصویر را به صورت هم زمان، روی صفحه ببینید و یا اینکه آنها را بر حسب تاریخ یا مناسبت خاص در پوشه های مختلف قرار بدهید، آنها را ویرایش کنید و قرمزی چشم ها را رفع کنید. کلا، با این دوربین عکاسی های سونی، امکانات زیادی در اختیار شماست تا عکس های خود را به راحتی، ویرایش، بایگانی و یا برای عزیزان خود، ارسال بکنید.
هنگامی که از این دوربین عکاسی به صورت دستی با سرعت شاتر پایین و زوم اپتیکال بالا، استفاده می کنید؛ لرزش گیر تصویر آن، به شما کمک می کند تا عکس ها را با وضوح بیشتری بگیرید. لرزش گیرهای تصاویر، دونوع هستند: اپتیکال و الکترونیک. لرزش گیرهای الکترونیک، پیکسل ها را در تصاویر جا به جا می کنند و با آزار دادن آنها، وضوح تصویر را بیشتر می کنند! لرزش گیرهای اپتیکال، مربوط به حرکات فیزیکی در بدنه ی دوربین  عکاسی یا در عناصر لنز هستند که به نوعی این لرزش را جبران می کنند. لرزش گیرهای اپتیکال در بین عکاس ها، محبوبیت بیشتری را رادا هستند.

لازم به ذکر است دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 مجهز به صفحه ی LCD، به اندازه ی 3 اینچ با رزولوشن 230*400 پیکسل می باشد که شرایط نور را تشخیص می دهد و میزان نور صفحه را کنترل می کند تا عکس در هر شرایطی، وضوح کامل داشته باشد.
برای بهتر کردن کیفیت تصویر، دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 این تواناایی را دارد که ایزوی آن از حداقل تا حداکثر 3200، قابل تنظیم است؛ بنابراین، به طور مسلم همه ی تکان های دوربین عکاسی ، جبران خواهد شد و تصویر شفافی خواهیم داشت.
با داشتن محدوده ی ایزوی بالا تا 3200، مشکل عکس برداری در شرایط نوری کم، به گور سپرده می شود! با انتخاب ایزوی بالا، سرعت بالاتر شاتر و حالت های مختلف از پیش تنظیم شده ی دوربین، از کیفیت و شفافیت عکس خود، اطمینان حاصل فرمایید.
دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 در رنگ های نقره ای، مشکی، برنز و آبی، تولید و به بازار ارائه می شود. ابعاد دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 22*57*95 میلی متر و وزن آن، فقط 127 گرم می باشد.
دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290، مجهز به یک زمان سنج خودکار (self timer) است که از 2 تا 10 ثانیه، قابل کنترل امی باشد.

از ویژگی های بارز  و بسیار مهم  دوربین عکاسی فشرده ی سونی سایبر شات مدل DSC-W290 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
• دارای حسگر12.1 مگاپیکسلی به همراه لرزش گیر تصویراپتیکال
•دارای لنز با زوم اپتیکال5 برابر
• دارای محدوده ی دیافراگم: F 3.3-5.2
•دارای  توانایی ضبط فیلم HD با سرعت 30 فریم در ثانیه
•دارای  صفحه نمایش LCD به اندازه ی 3 اینچ و 230*400 پیکسل
• دارای قابلیت تشخیص چهره، لبخند و رفع قرمزی چشم
• دارای حافظه ی داخلی: 11مگابایت
• دارای مجهز به زمان سنج خودکار که از 2 تا 10 ثانیه، قابل تنظیم است.
• دارای شیار کارت حافظه از نوع Duo/ Pro Duo/ Pro HG Duo
• دارای باتری یون لیتیوم
• قابلیت تنظیمات سفیدی دستی و خودکار و چندین حالت سفیدی از پیش تنظیم شده

منبع : دیجیکالا

مجتبی صدیق
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X