ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

Panasonic Lumix DMC-GH1 دوربین پشتیبان عکاسان حرفه‌ای

آموزش پاناسونیک لومیکس DMC-GH1

در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از دوربین های پاناسونیک به نام Panasonic Lumix DMC-GH1 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. قبل از هرچیز به طراحی این دوربین میپردازیم. از نظر طراحی کلی و در دست‌گیری، Panasonic Lumix DMC-GH1 شباهت خیلی زیادی به G1 دارد. بنابراین بسیاری از نظراتی که درباره‌ی آن دوربین دادیم در مورد این دوربین نیز صادق است. البته نخستین چیزی که درباره ی آن متوجه می‌شویم ابعاد نسبتا سنگین و بزرگ آن است. با ابعاد 124 x 89.6x 45.2 میلی‌متر و وزن 385 گرم بدون لنز حدود 6 میلی‌متر بزرگتر از G1 ولی هم وزن آن است. در ضمن تنها کمی کوچکتر از دوربین DSLR چهار سوم Olympus E450 با ابعاد 129.5 x 91 x 53 میلی‌متر است. حتی در مقایسه با دوربین سوپر زوم Panasonic DCM-FZ28 با لنز با توانایی زوم 20X و ابعاد 117.6 x 75.2 x 88.9 میلی‌متر با وزن 370 گرم همان ابعاد را دارد و کمی هم سنگین‌تر است. با این توصیف این دوربین دوربین نسبتا سنگینی محسوب میشود.

این اعداد و ارقام  نشان دهنده‌ی آن هستند که احتمالا پاناسونیک اصلا قصد نداشته این دوربین را کوچکتر بسازد. شاید تصور کرده که بدین شکل برای در دست گرفتن با دست‌های متوسط و بزرگ آسان‌تر خواهد بود.  بسیاری از عکاسان دوربین های بزرگتر را میپسندند. هرچند در آخر متوجه شدیم که ما این دوربین را تنها با انگشت شست، انگشت وسط و انگشت چهارم دست راست نگه داشته‌ایم در حالی که انگشت اشاره در بالای دکمه‌ی شاتر قرار گرفته است. باید اقرار کنیم که Panasonic Lumix DMC-GH1 خیلی خوش ساخت است ولی به نظر می‌رسد که به درستی توسط مشتریان درک نمی‌شود. بیشتر بدنه با نوعی روکش لاستیکی پوشانده شده است که پیش از این فقط در دوربین G1 دیده بودیم. در حقیقت این یک اندود بسیار مستحکم می‌باشد که در دست‌گیری دوربین را نیز راحت‌تر و ایمن‌تر می‌کند. به طور کلی GH1 فوق‌العاده خوش ساخت با بدنه، پایه لنز و سوکت اتصال سه پایه‌ی فلزی کاملا با کیفیت می‌باشد. شاید تنها نقطه‌ی ضعف در بدنه را بتوان درب شیار کارت حافظه دانست که فکر می‌کنیم هر لحظه ممکن است به طور اتفاقی کنده شود. این دوربین از نظر مکانیکی یک DSLR نیست (چرا که فاقد آینه می‌باشد) ولی می‌توان گفت که دومین دوربین کامپکت موجود در بازار پس از G1 است که قابلیت تعویض لنز دارد. این دوربین فقط با کیت لنز سوپر زوم 14-140mm f/4.0-5.8 عرضه می‌شود که در حقیقت معادل لنز 28-280 میلی‌متر در یک دوربین 35 میلی‌متری است.

 

مشخصات دوربین عکاسی پاناسونیک لومیکس DMC-GH1

  • تاریخ معرفی به بازار: Mar 3, 2009
  • نوع سنسور : Four Thirds سنسور
  • پیکسل های موثر : 12 مگاپیکسل
  • دسته بندی دوربین : SLR-style mirrorless Sensor
  • تکنولوژی سنسور : CMOS
  • قیمت جهانی:
  • پردازشگر : Venus Engine

 

اجازه میخواهیم کمی درباره لنز این دوربین با شما صحبت کنیم. هرچند که از نظر جسته و ابعاد بدنه، Panasonic Lumix DMC-GH1 تفاوت چندانی با یک DSLR سطح مبتدی ندارد، ولی لنز جایی است که واقعا کوچک شده. با وجود توانایی زوم 10X، کیت لنز موجود بسیار کوچک و سبک وزن می‌باشد (البته از خود دوربین سنگین‌تر است). لنز در هنگام زوم به میزان زیادی بیرون می‌آید و نسبتا جاگیر می‌باشد. تنها نقطه ضعف این لنز عدد نسبت کانونی یا گشودگی دیافراگم زیاد F4.0-5.6 می‌باشد که در کل باعث شده لنز سریعی نباشد و عملکرد آن را به خصوص در شرایط نوری ضعیف را کند نماید. از آن جایی که این سیستم نسبتا جدید است تنها سه مدل لنز میکرو چهار سوم 7-14 میلی‌متر واید، 14-42 میلی‌متر و 14-200 میلی‌متر وجود دارند که با دوربین G1 معرفی شدند. با آداپتورهایی می‌توانید از لنزهای دوربین‌های چهار سوم یا حتی لنزهایی چون Leica D هم بر روی این دوربین استفاده نمایید. ولی لنزهایی که با سیستم فوکوس خودکار Contrast AF این دوربین سازگار نیستند قابلیت فوکوس خودکار خود را به طول کامل از دست می‌دهند و با آن‌ها باید از فوکوس دستی استفاده کنید. لرزش‌گیر اپتیکال تصویر به جای بدنه درون خود لنز قرار دارد. این سیستم را می‌توانید از طریق دکمه‌ی Mega O.I.S بر روی لنز روشن و یا خاموش کنید. سه مود مختلف هم دارد که از طریق منو قابل دسترسی هستند. در هنگام روشن بودن، اگر از سرعت شاتر پایین استفاده کنید می‌تواند تا حد زیادی از تاری عکس بر اثر لرزش دست جلوگیری کند. مود 1 در حقیقت باعث روشن بودن سیستم به طور تمام وقت می‌شود، مود 2 سیستم را فقط در هنگام فشردن دکمه‌ی شاتر فعال می‌کند و مود 3 فقط لرزش‌های عمودی دست شما را جبران می‌کند. در عمل نیز این سیستم عملکرد بسیار عالی و تاثیر بسزایی در عکس‌های گرفته شده دارد. خوشبختانه روشن بودن آن نیز تاثیر زیادی در مصرف شارژ باتری ندارد. با یک بار شارژ باتری لیتیوم-یونی می‌توانید تا 300 عکس بگیرید و تا 120 دقیقه فیلم‌برداری کنید.

مطلب مرتبط:
نقد و بررسی مقدماتی دوربین المپوس Olympus Stylus Tough TG-2 iHS

همانطور که  میدانید سنسور یک دوربین عکاسی بسیار در کیفیت نهایی تصویر ان موثر است. پاناسونیک GH1 همان سنسور 12.1 مگاپیکسلی G1 را دارد، البته در حقیقت از یک سنسور 14.1 مگاپیکسلی بهره می‌برد تا هم به خوبی بتواند قابلیت‌های فیلم‌برداری را پشتیبانی کند و هم توانایی عکاسی به دوربین در نسبت‌های مختلف تصویر از جمله 4:3، 3:2، 16:9 و 1:1 را بدون تاثیرگذاری بر میدان دید یا کراپ شدن را بدهد. قسمت پشت دوربین پاناسونیک DMC-GH1 توسط نمایشگر 3 اینچی در برگرفته شده است. این نمایشگر از نوع چرخنده است و از قسمت سمت چپ توسط لولایی به بدنه وصل می‌شود. این نمایشگر می‌تواند از جای در آورده شود و چرخشی 270 درجه‌ای داشته باشد. به راحتی می‌توانید این نمایشگر را به هر جهتی بچرخانید تا بتوانید از زوایای ناجور مانند بالای سر، سطوح پایین‌تر از چشم و یا حتی با چرخاندن کامل آن از خودتان عکس بگیرید. همچنینی برای محافظت بیشتر از نمایشگر می‌توانید آن را به طور کامل بچرخانید و به صورت بر عکس آن را بر سر جای خود قرار دهید تا سطح شیشه‌ای آن به سمت درون قرار بگیرد.

مطلب مرتبط:
نقد و بررسی دوربین دیجیتال Olympus SZ-10

نمایشگر این دوربین شرایط نسبتا خوبی دارد. این نمایشگر کیفیت خوب 460,000 پیکسل را ارایه می‌کند و در شرایط نوری مختلف نیز عملکرد خوبی دارد. عملکرد Auto Power LCD توانایی تنظیم خودکار نور نمایشگر را دارد به طوری که در زیر نور آفتاب روشنایی پس زمینه‌ی آن را تا 40% افزایش می‌دهد. در عوض چشمی‌های اپتیکال بزرگ و سنگین وزن دوربین‌های DSLR، این دوربین یک چشمی الکترونیکی کوچکتر دارد. معمولا عکاسان حرفه‌ای‌تر با شنیدن نام چشمی الکترونیکی یا EVF لب به اعتراض می‌گشایند چرا که در گذشته این نوع چشمی ها معمولا کیفیت خوبی نداشتند. خوشبختانه چشمی الکترونیکی این دوربین واقعا کیفیت خوبی دارد. 100% میدان دید را پوشش می‌دهد، بزرگنمایی 1.4X را ارایه می‌کند و از همه مهم‌تر کیفیت 1,440,000 نقطه‌ای را دارد که در واقع به یک نمایشگر بسیار با کیفیت می‌ماند. EVF و نمایشگر هر دو عملکرد 60 فریم بر ثانیه را ارایه می‌کنند که این سرعت دو برابر حد معمول می‌باشد و واقعا فوق‌العاده است. EVF دقیقا همان سیگنال‌هایی را دریافت می‌کند که به نمایشگر LCD ارسال می‌شود. بنابراین شما بر روی آن می‌توانید همان اطلاعات نمایان شده بر روی نمایشگر اصلی را ببینید و یا از آن کاملا برای کار با منوها بهره ببرید.

باید صادق باشیم و نقاط ضعف این دوربین را هم بگوییم . برای مثال تنها نقطه‌ی ضعف این چشمی در عملکرد در شرایط نوری ضعیف می‌باشد. در نور کم مجبور به افزایش روشنایی است که در نتیجه منجر به افزایش دانه‌دانگی تصویر می‌شود. در دیگر موقعیت‌ها چشمی الکترونیکی پاناسونیک DMC-GH1 عملکردی در حد و یا گاهی اوقات بهتر از چشمی‌‌های اپتیکال دوربین‌های DSLR سطح مبتدی که معمولا میدان دید محدودی را هم ارایه می‌کنند دارد. در هنگام تست این دوربین برای عکاسی نیز متوجه شدیم که بیشتر از چشمی آن بهره می‌گیریم چرا که کار کردن با آن واقعا راحت است. در قسمت پشت دوربین و در سمت چپ چشمی الکترونیکی دکمه‌ی LVF/LCD دیده می‌شود که برای سویچ کردن برای دیدن از طریق نمایشگر یا چشمی به کار می‌رود. البته این در حالی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سنسورهای کنار چشمی خاموش باشند. در صورت روشن بودن به محض نزدیک شدن صورت برای دیدن از طریق چشمی، نمایشگر خاموش و چشمی الکترونیکی روشن می‌شود. در قسمت سمت راست نیز دکمه‌های Playback برای تماشای عکس‌های گرفته شده، AF/AE Lock، دکمه‌ی display و کنترلر چهار جهته دیده می‌شود که از طریق آن می‌توانید به AF mode، ISO، white balance و Functions دسترسی پیدا کنید. دکمه‌ی Fn یا همان Function قابل برنامه ریزی است و می‌توانید تعیین کنید که با فشردن آن به یکی از پنج تنظیمات مختلف دسترسی پیدا کنید.

در همان قسمت پشت و در سمت راست بالا دکمه‌ی Record برای شروع و قطع فیلم‌برداری دیده می‌شود. شما در هر مودی که باشید با فشردن این دکمه می‌توانید ضبط ویدیویی را آغاز کنید بدون اینکه نیاز باشد به مود فیلم‌برداری بروید. این دوربین توانایی ضبط ویدیویی 1920X1080p Full HD در 24 فریم بر ثانیه یا 1280X720p HD در 60 فریم بر ثانیه و هر دو در فرمت AVCHD (MPEG4/H.264) را دارد. بعلاوه فیلم‌هایی در رزولوشن‌های 320 x 240 در 30fps, 640 x 480 در 30fps, 848 x 480 در 30fps و 1280 x 720 در 30fpsهم می‌توان تهیه کرد. فرمت AVCHD تقریبا حجمی‌در حدود نصف فرمت JPEG را بر روی کارت حافظه اشغال می‌کند. ولی Motion Jpeg برای استفاده بر روی رایانه بهتر است. AVCHD بیشتر به کار پخش مستقیم بر روی HDTV می‌آید. مود جدید فیلم‌برداری Creative movie به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام فیلم‌برداری به تنظیم سرعت شاتر، دیافراگم یا هر دوی آن‌ها با هم بپردازید. این‌ها همگی قابلیت‌های بسیار زیادی را به افرادی که قصد فیلم‌برداری‌های خلاقانه‌تر دارند می‌دهد. البته مشکلاتی نیز وجود دارد. برای مثال وقتی این تنظیمات را انجام می‌دهید صدای پیچ اسکرول به وضوح در صدای فیلم ضبط شده شنیده می‌شود. همچنین سرعت شاتر را نمی‌توان برای کمتر از 1/30 ثانیه تنظیم کرد.

مطلب مرتبط:
بررسی کامل دوربین بدون آینه Samsung NX210

همانند بسیاری از دوربین های پاناسونیک این دوربین نیز مود اتوماتیک خوبی دارد. مود intelligent Auto نیز در هنگام ضبط ویدیویی همانند عکاسی عملکرد خیلی خوبی دارد. بدین وسیله دوربین به طور خودکار می‌تواند نوع صحنه و شرایط نوری را تشخیص دهد تا همه ی پارامترهای لازم را بر اساس آن تنظیم نماید تا با کیفیت‌ترین تصویر بدست‌اید. در ضمن سیستم لرزش‌گیر اپتیکال در هنگام فیلم‌برداری نیز کاربرد دارد. صدای استریو به وسیله ی میکروفون‌های قدرتمند بر روی دوربین ضبط می‌شود. ضبط صدا بسیار با کیفیت صورت می‌گیرد. یک عملکرد wind cut و noise reduction هم وجود دارد که تا حدود زیادی صدای باد و نویز پس زمینه را حذف می‌کند. پورت HDMI به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از کابل mini HDMI دوربین را به HDTV متصل کنید تا فیلم‌ها و عکس‌های گرفته شده را با کیفیت بسیار بالاتری تماشا کنید. در هنگام فیلم‌برداری می‌توانید آن را بر روی Continues focus یا فوکوس مداوم قرار دهید ولی تصویر مرتب پیش از فوکوس دوباره کاملا تار می‌گردد. به هر صورت این بهتر از عدم امکان وجود سیستم فوکوس خودکار و یا فوکوس خودکاری از که بر روی بیشتر DSLR‌ها یافت می‌شود.

میخواهیم بیشتر درباره تنظیمات و عملکرد دکمه های این دوربین با شما صحبت کنیم. در قسمت بالای دوربین از سمت چپ که شروع کنیم نخست پیچ تنظیم مود فوکوس دیده می‌شود، سپس کفشک فلاش اکسترنال را می‌بینیم، بعد از آن پیچ تنظیم شوتینگ مودهای اصلی که در کنار آن اهرم‌های سویچ on/off و اهرم بسیار کارآمد Drive mode دیده می‌شود. دکمه‌ی شاتر فلزی نیز در جلوی آن‌ها قرار دارد. از طریق پیچ تنظیم اصلی می‌توانید به انواع شوتینگ مودها از دستی‌ترین آن‌ها که با M مشخص شده است و برای حرفه‌ای‌ها می‌باشد تا شوتینگ مود کاملا خودکاری مانند iA که برای مبتدیان می‌باشد دسترسی پیدا کنید. از طریق دکمه‌ی Q.Menu می‌توانید به تنظیمات اصلی مانند ابعاد عکس، ISO یا حساسیت سنسور،‌تراز سفیدی و غیره بسته به شوتینگ مودی که در آن قرار دارید دسترسی پیدا کنید. البته از طریق منوی اصلی نیز می‌توانید به همه ی این تنظیمات دسترسی پیدا کنید ولی این طور سریع‌تر است. همانطور که گفتیم اگر دوربین را بر روی مود iA یا intelligent Auto قرار دهید که مختص مبتدیان می‌باشد، کافی است دوربین را نشانه بروید و دکمه‌ی شاتر را بفشارید تا دوربین خود تمام تنظیمات از جمله حساسیت سنسور یا ISO، گشودگی دیافراگم یا همان عدد F، سرعت شاتر،‌تراز سفید یا همان white balance، نورسنجی و هر آنچه که لازم هست را بر روی بهتری تنظیمات قرار دهد تا بهترین عکس گرفته شود. اگر دوربین بر روی AF یا فوکوس خودکار قرار داشته باشد نیز نقاط فوکوس به صورت اتوماتیک تعیین می‌شوند. در ضمن یک سیستم تشخیص چهره ی پیشرفته نیز وجود دارد که می‌تواند بهترین فوکوس و نوردهی را برای چهره ی انسان‌ها تنظیم نماید. علاوه بر این می‌توانید تا 6 چهره را نیز به حافظه ی آن بسپارید تا در عکس‌های بعدی نیز چهره ی این افراد به خصوص را به خاطر داشته باشد و بهترین تنظیمات را برای آن‌ها انجام دهد.در ادامه درباره ضعف این دوربین در فوکوس صحبت خواهیم کرد.

مطلب مرتبط:
ارزیابی کلی دوربین Nikon Coolpix S630

یکی دیگر از نقات ضعف این دوربین سیستم فوکوس ان است که بر خلاف دوربین‌های DSLR که از سیستم فوکوس خودکار Phase detection بهره می‌برند این دوربین از همان سیستم فوکوس خودکار Contrast detection که معمولا در دوربین‌های کامپکت استفاده می‌شود استفاده می‌کند. این احتمالا باید منجر به فوکوس کند‌تر و پر اشتباه بشود ولی در مورد پاناسونیک DMC-GH1 اصلا این طور نبود. در واقع خیلی کم پیش آمد که این دوربین نتواند بر روی سوژه فوکوس کند به خصوص در هنگامی که از نقطه ی فوکوس مرکزی استفاده می‌کردیم. مودهای فوکوس خیلی مختلفی هم برای آن وجود دارد که شامل Multiple Area که 23 منطقه را پوشش می‌دهد، 1 Area AF با امکان انتخاب منطقه ی فوکوس، Phase detection یا تشخیص چهره برای قرار دادن در فوکوس و AF Tracking می‌شوند. در ضمن عمل فوکوس خیلی سریع انجام می‌گیرد. این دوربین توانایی عکاسی در فرمت‌های JPEG و RAW را دارد که دقیقا کاربرد حرفه‌ای آن را نشان می‌دهد. در ادامه قسمت جلوی دوربین را توضیح خواهیم داد.

اگر از جلو به دوربین نگاه کنیم در قسمت جلوی دوربین؛ لامپ کمک فوکوس/تایمر، دکمه‌ی آزاد کردن لنز، پایه ی لنز، دستگیره ی لاستیکی و از همه مهم‌تر پیچ اسکرول جلویی وجود دارد که برای اسکرول کردن بین منوها به کار می‌آید. این پیچ‌های اسکرول و پیچ تنظیم برای دوربین‌های DSLR کاملا عادی محسوب می‌شوند. در قسمت زیر دوربین پیچ فلزی اتصال سه پایه که تقریبا در مرکز قرار گرفته و درب قسمت باتری دیده می‌شود. در قسمت سمت راست می‌توان قسمت شیار کارت حافظه ی SD/SDHC را مشاهده کرد. در قسمت سمت چپ نیز سوکت‌های میکروفون/ریموت و دو پورت HDMI و AV دیده می‌شوند. البته همراه با این دوربین همانند بسیاری دوربین‌های دیگر با پورت HDMI، کابل HDMI وجود ندارد و باید آن را به طور جداگانه خریداری کنید. ذخیره ی هر عکس JPEG بر روی کارت حافظه حدود 1 ثانیه و همین عمل برای عکس‌های RAW حدود 5 ثانیه به طول می‌انجامد ولی به هیچ وجه در این هنگام دوربین قفل نمی‌شود و شما می‌توانید به عکاسی ادامه دهید. سرعت عکاسی پیاپی این دوربین در حدود 3 فریم بر ثانیه می‌باشد که در عکس‌های JPEG می‌توانید عکاسی پیاپی را به طور نا محدود و تا پر شدن کارت حافظه و یا تمام شدن باتری و برای عکس‌های Raw این کار را می‌توانید تا 7 عکس ادامه دهید. این سرعت در بین DSLR‌ها کمی پایین است ولی از بسیاری دوربین‌های کامپکت بیشتر می‌باشد.

مطلب مرتبط:
Fujifilm FinePix XP30 دوربینی ضد آب تا عمق 5 متری

مطمینا میخواهید بدانید کیفیت تصاویر این دوربین چگونه است. صداقانه بگویم که کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین در حد خیلی خوب است. عکس‌های گرفته شده در ISO‌های 100 تا 200 بدون نویز هستند. در‌ایزوی 400 مقدار محدودی نویز مشاهده می‌گردد. در‌ایزو 800 نویز بیشتر و مقدار زیاد کاهش غلظت رنگ مشاهده می‌شود. در‌ایزوی 1600 و 3200 اوضاع بدتر از این است. در کل دوربین Panasonic DMC GH1 دوربینی بسیار خوب و پر امکانان برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها است. در واقع دوربین‌های میکرو چهار سوم دوربین‌هایی با لنز قابل تعویض همانند DSLR هستند که فاقد اینه می‌باشند بنابراین جسته ی کوچکتر و قابلیت حمل و نقل بیشتری دارند. این دوربین می‌تواند دوربینی پشتیبان برای عکاسان حرفه‌ای DSLR‌ها محسوب شود. از رقبای اصلی این دوربین می‌توان به Canon Powershot G12، Nikon Coolpix P7000، Olympus EP2، Olympus E-PL1، Panasonic Lumix DMC GF1، Panasonic Lumix DMC-G2، Samsung NX100 و Sony NEX3 و NEX5 اشاره کرد.

 

مشخصات فنی پاناسونیک DMC-GH1

 

تقدم دیافراگمدارد
مشخصات باتریLithium-Ion rechargeable battery & charger
نوع باتریBattery Pack
فلاش داخلیدارد
ابعاد124 x 90 x 45
جبران نوردهی±3 (at 1/3 EV steps)
نصب فلاشدارد
تنظیمات فلاشAuto, On, Off, Red-Eye
محدوده فلاش10.50 متر
عکاسی پیاپی3.0 fps
موقعیت یاب GPSNone
خروجی HDMIدارد
اندازه نمایشگر3″
تصویر زنده Live Viewدارد
نورسنجی دستیدارد
رزولوشن تصویر4000 x 3000
حداکثر سرعت1/4000 ثانیه
روش های نورسنجیMulti Center-weighted Spot
کیفیت ضبط صدااستریو
حداقل سرعت شاتر60 sec
فرمت فیلمAVCHD
ژیروسکوپندارد
کنترل از راه دورفیزیکی دارد
دقت صفحه نمایش460,000
سایز صفحه نمایش3″
ضد آبندارد
عکاسی خودکارYes (2 or 10 sec)
کیفیت پخش صداندارد
نوع کارت حافظهSD/SDHC
صفحه نمایش لمسیندارد
تقدم شاتردارد
خصوصیات USBUSB 2.0 (480 Mbit/sec)
رزولوشن فیلم1920 x 1080 (60 fps),
نوع چشمیالکتریکی
ابعاد حسگرThirds (18.89 x 14.48
ایزوAuto, 100, 200, 400, 800,
پردازشگر تصویرVenus Engine
خصوصیات LCDکامل
دقت حسگر14 مگاپیکسل
دقت موثر حسگر12 مگاپیکسل
زوم دیجیتالYes (4x)
سطوح کیفیت JPEGFine, Standard,
فرمت غیر فشردهRAW
فوکوس دستیدارد
نسبت ابعاد عکس1:1, 4:3, 3:2, 16:9
نوع حسگرCMOS
نوع لرزشگیراپتیکی
تاریخ معرفیMar 3, 2009
نوع بدنهSLR-style mirrorless Sensor
دهانه لنزMicro Four Thirds
محدوده چشمی100%
بزرگنمایی چشمی0.7×

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا شکل زیر را با استفاده از اعداد به ترتیب از چپ به راست بنویسید (ضد اسپم)